Ingen hjälp med hjälp

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Nu har vi precis avbrutit projekt "bygga badrum med inköpt hantverkshjälp". Det blev liksom lite tokigt om man säger så. (Inte bara tokigt, men lite för mycket tokigt.)  Det blir ingen lång utläggning här om detta. Det har ni redan hört med egna öron, ni som orkat lyssna. Övriga intressenter som vill höra om det lilla äventyret är hjärtligt välkomna att fråga.
Vi berättar så gärna.
Någon annanstans än på denna blogg.
Här har vi BARA roligt!


Gör om, gör rätt!

Så det blir till att fortsätta själva. Jippi, det är vi så himla bra på ju! Det gäller att ge sig själv beröm så orkar man längre och håller modet uppe. För det är lite segt nu. Börjar känna att det är kyligt på morgonen när man ska kliva upp. I lilla stugan alltså. Man längtar och trånar efter att få vakna upp en sådan kylig morgon, slänga benen över sängkanten och inte känna minsta lilla drag av kall luft längs golvet. I vårt nya hus behöver ingen frysa. Det lockar vi med när E inte alls tycker att det ska bli kul att flytta.

- "Jag har det ju bra här, bakom mitt draperi i hallen, där jag kan ligga i lugn och ro och titta på alla mina leksaker på hyllan ovanför."
Nej, varför ska man ha ett eget stort läskigt sovrum, när man kan ha det så bra bakom ett draperi i hallen? En klok fråga från en klok pojke.

Hans föräldrar har till och med inhandlat, eller i alla fall gjort ett halvdant försök att inhandla (lite transportproblem men det löser sig), garderober med inredning till honom och hans bror, att ställas in i deras blivande gröna sköna sovrum! Det kommer att bli så fint och bra och kläderna kommer att kunna läggas i garderober med dörrar som kan stängas. Inga fler lådor som svämmar över och kläder som blir liggande framme på grund av platsbrist. JAAAA!

Jag fortsätter också evighetsprojektet måla lister......


Nymålad fönsterbänk och foder

Det är mycket städning som hägrar också. Man skulle kunna gå runt jämt och plocka saker och sopa. Läste nyligen godnattsaga för barnen.
 "Åh vad härligt det dammar", tyckte Bullerbybarnen. Jag håller inte med!


"Dammdidam"

Ja, just det, tävlingen? Jodå. Den gäller ännu och av de tävlande är några få kvar. Ni vet vilka ni är. Heja er, heja oss!

Tjingeling.
/S

Kommentarer
Postat av: Marit

Ni är så himla duktiga!!!!

Heja, heja, heja!

2010-08-31 @ 11:06:15
Postat av: S

Tack Marit! Det behöver vi nu. Suck, vad segt det går känner jag..../S

2010-08-31 @ 11:49:02
URL: http://jv12.webblogg.se/
Postat av: Mormor

Dammdidamm, det gäller att hitta alla små anledningar att hålla modet uppe. Flera veckor sen jag såg huset senast. Hälsa K o I. Kram till alla.

Dammdidamm!

2010-09-17 @ 17:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0