Ventilation

071228
Hej igen,
Ventilationen gjordes klar dagarna innan jul. Det har ju nästan alltid varit något strul med de tjänster som köpts in hittills, men jag kände mig hyffsat lugn inför detta moment ändå. Vad jag kan se så här långt verkar det ok, men jag har inte kört systemet ännu. Vissa installationskompromisser fick göras medan andra saker istället blev bättre än vad jag trott. Här är några bilder...

(Bilderna går att förstora om man klickar på dem)
   
   
   
 

Värmesystemet är också beställt och efter mycket funderande föll valet på bergvärme/solpaneler. Solpanelerna kanske inte direkt betalar sig, men det känns ändå bra rent miljömässigt. Den närmsta tiden måste alltså detta förberedas. Innan man kan ställa in en VP vill man gärna ha ett golv, indraget vatten, el osv.
image123 image124

RSS 2.0