Fallet

Idag kom jag hem och hade planerat att agera fotograf och filmare då vårt hus föll till marken.
Men denna syn mötte mig!
Kan man kalla det "fallfärdigt"?

Ingen film hade det blivit som jag hade tänkt mig. Men dock foton. Här ser ni några.
Många hästkrafter och en mankraft.


Kolla in vår öppna spis....den är verkligen öppen nu.


Fläderbusken verkar ha klarat sig, vilket känns bra.


Detta hade vi inte gjort själva på 1,5 tim.


Vårt gamla köksfönster till vänster i bild, vårt nya till höger!

I denna bråte bor en liten förskräckt mus, den måste nu leta ett nytt hem...

...för hans gamla finns inte mer...


...och här ser ni en av de skyldiga!

/S
PS. Det räckte inte med en 30 kubik container....vi måste beställa en till... Bläää! DS.


skarp läge

Vi har idag bott i huset i 6 månader, så jag firar detta med att offra tid på ett inlägg här. Äntligen!
Nu börjar det verkligen närma sig, en annan stor händelse i vårt projekt. Nämligen rivningen av det lilla huset som varit vårt hem i över 5 år. Barnens farfar, även känd som "Drängen" har nu varit hos oss ett tag och börjat röja.

Det är inte klokt att vi har bott där, tänker jag när jag ser hur det ser ut idag.
I taken, mellan innertak och råspont ,är det åtskilliga getingbon.  Jag, den mest getingrädda man kan tänka sig, har legat och sussat och sovit så gott under dessa. Ibland har jag hört surrandet, men trott att just där, ovanför mitt huvud, där bor det humlor, för det har jag sett....hur de flyger in under takfoten. Nån som vet hur humlor bor förresten, alltså hur ser deras "hus" ut?


Här ser ni vad jag skulle kalla getingbon.

Man får pröva sig fram och nu har vi insett att en dräng inte orkar, kan eller vill riva huset ensam på ett par dagar. Vi har förvisso kommit en bit tillsammans, eldat, slängt ut toaletten, tvättmaskinen och kaminen, fixat nya hem åt kyl/frys och spis och badrumsmöbler. Vitvarorna flyttade till Gustavsberg och badrumshylla och skåp fick en ny familj i Södertälje. Hoppas de ska trivas där. Sen hade vi en diskmaskin som numera bor i Farsta. Den kanske vi kan hälsa på nån gång och se hur den tas om hand av sin nye ägare?
Vi har eldat och röjt och då blir man hungrig. När man eldar delar av sitt gamla hus kan man passa på att utnyttja huset igen, nämligen genom att grilla på glöden.
Falukorvsgrillning


Här går gammalt bråte upp i rök

Långt ifrån allt går att elda på tomten så högen växer utanför huset.

Ja, men det var ju det här med att orka och det har vi insett att det gör vi inte. Så vi ska försöka få hjälp av en grävare, att putta ner huset och stuva in delarna i en container, modell 30 kubik. Billigt blir det inte. Tänk vad surt det känns att behöva betala för att bli av med något! Jag får tänka att det ingår i den totala budgeten för nya huset så känns det mer okej.
Allt kan inte slängas i denna container. Miljöfarligt avfall och elkabel får inte hamna där. O har rivit ur all el ur huset och plåttak och skorsten har också förvunnit idag. Det är några trötta personer som nu sitter här i stora huset och pustar ut. Även barnen var helt slut efter att ha cyklat på gatan hela dagen.
Plåten åkte av idag!


"Det här är min motorcykel!"

Nu är det natti natti, imorgon fortsätter vi. Ingen rast ingen ro...
/S

RSS 2.0