Lite bus med Legohus

Om det gick lika fort att bygga som det gör med Lego så skulle vi ha flyttat in redan i december 2006. Här har ni en miniatyr, en exakt kopia av vårt tjusiga hus.



Det är jag som sitter och fikar på baksidan!
/S

Som man bäddar får man ligga

Hejsan,
Jag gjorde ett litet omtag och försökte mildra efterverkningarna av några gamla fadäser...

Hackade bort resterna av den misslyckade gjutningen av "hörnet" som man kan läsa om i tidigare inlägg. Nu är det slätt och fint på marken igen. Vi vill ha bort betongklumpen innan vi putsar sockeln, vilket förhoppningsvis ska göras snart.


Grävde om längs gavlarna och lade ny markduk då den ursprungliga dragits ner med sättningarna i marken. Frågan är när leran som vi återfyllde med kommer nå sin slutliga nivå. Kommer ha svårt att smälta snedsteget med återfyllnadsmaterial, men gjort är gjort.


/Ola


Till de läsare som väntar....

...på någon sorts aktivitet på denna blogg tänkte jag här redogöra för mina ambitioner.

Som jag indikerat i de senaste inläggen har vårt liv, på grund av tidsbrist, inskränkts till ett fåtal aktiviteter, där denna blogg väl knappast kvalat in. Vi gör inte detta för att synas på topp-tio listan över Sveriges mest lästa bloggar utan snarare dokumentera vårt lilla projekt på ett trevligt sätt samtidigt som vi delger information till släkt och vänner som vi sällan har tid att höra av oss till. Till den som förväntar sig mer än månatliga inlägg kan jag väl säga att man får se det som en bonus om det trots allt skulle inträffa.

/O


RSS 2.0