Trapprapport #1

Fasaden är färdig sedan en tid och vi jobbar på inomhus med att få upp de resterande väggarna, fräsa för elrör och skruva spånskivor. S har funderat mycket runt belysning och el och gjort ritningar över detta. Elektriker är vidtalad och kommer nog hit i början på nästa år.



Jag har nu börjat aktivt  byggande av trappan som jag pratat om tidigare. Virket har legat på tork i spänn några veckor för att öka chanserna till att det håller formen. Denna typ av snickeri är rolig och jag hoppas det funkar som jag tänkt. Problemen som jag identifierat ligger nog i att få ihop det trots att omgivande väggar och stoplar inte är helt parallella, samt att få sådan precision på stommen så att ekbeklädnaden går att få ihop snyggt. Jag kör enligt "överdimensioneringsprincipen" för att få en stabil konstruktion.









/O


RSS 2.0