Rim och poesi

Hej,
Som ni kanske gissar pågår här ett arbete då vi går och sjunger "Never-ending-story.....na na na....na na na...na na na". Det är ju så mycket hela tiden och aldrig tar det slut. Fast det gör det ju kanske, nån gång. Bara att det känns som att man skulle kunna hålla på och fixa jämt, jämt, jämt.
Jag får säga till mig själv på skarpen på kvällen att "Nu går du och lägger dig, annars ska du få med mig att göra! Hör du det?"
Just idag känner jag att orden för att beskriva allt vi pysslar med saknas, men jag tar och visar lite bilder i stället, och så får ni en föraning om julen genom lite rim också. Håll till godo!
Brukar kallas för Vitrin, enligt sonen ett "Katrin".
(-skåp alltså)

Lådan åker enkelt opp, bara man har kök med knopp.

Lördagskväll med poesi, måste vi snart låta bli.
Magneten gör små repor där, Gula änkan drucken är.

Kliven till min säng är fyra, nya sängar äro dyra.
Denna säng har ägts av han, som nu vuxit upp till man.

Tillfällig inredning i vår hall,
kanske framöver den blir mera ball.

Bäst att svärdet alltid ha till hands,
toa-monstren, dom har ingen chans.
Badrumsbygge pågår här, tur att ingen badar där.

Snart här blir ett litet fack, hoppas utan fula hack.

Spegel spegel på väggen där, säg vem som coolast i huset är?

Det var allt för denna gång.
/S

RSS 2.0