Badrumsdesign

Nu kanske någon undrar vad jag gör vid datorn mitt i natten? Hmm... jo jag vet, men jag råkade fastna med ett program jag hörde om för att visualisera t.ex. badrum. Gjorde ett litet försök med lilla toan och efter en stund såg det ut så här:



Alltså, det är inte exakt så här vi har tänkt ha det utan mer ett litet test vad man kunde åstadkomma. Teknikens under!

Nä nu är det sängdags annars somnar jag innan nyårsraketerna...
/Ola

Och stjärnorna i taket de blänka

Jag har ju funderat så mycket fram och tillbaka på LED-spotligths i taket, men aldrig riktigt varit säker på om det skulle bli bra. Monterade i alla fall ett gäng i vardagrummet idag och det blev helt ok. Inte i klass med halogen men inte så långt därifrån. Det är 8st infällda 3W varmvita powerleds som kommer att kunna dimras. Det är svårt att göra ljuset rättvisa på foto.








/O

En vit advent

Här ser ni en vägg och en stol. På den stolen ska jag snart kliva upp och snygga till denna vägg, och resten av väggen i hela övre hallen.


Före

Tänkte tapetsera övre hallen. Det skulle ju inte vara så svårt tänkte jag. Nåt ska man väl klara av själv. Jo, nu när man övat på 5 meter långa våder så borde ju 2,5 meter inte vara någon match.

Det var det inte heller! Fast jo, lite krångligt var det stundtals och helt nöjd blev jag inte för jag råkade överlappa på vissa ställen vilket är fel med denna typ av tapet. Dessutom missade jag helt mönsterpassningen på ett ställe, men det spelade mindre roll faktiskt, jag upptäckte det nämligen inte förrens nästa dag, så det var med andra ord ingen stor katastrof.


Efter

Det är en mycket neutral tapet med lite snirkligt mönster som egentligen lika gärna kunde ha varit en målad vägg. Men eftersom vi har tapet på höga väggen i vardagsrummet så ville vi fortsätta uppe på "balkongen" med tapet i samma ton.

Det kom också något emellan och drog uppmärksamheten till sig den här helgen. Det var något vitt och kallt.....


Snöskottning två dagar i rad!

/S

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR önskar vi alla läsare!
Under nästa år blir det inflyttning. Tjohooooo!

Stiltje

Örkkk... här händer tyvärr ingenting och det är aningens stressande. Tiden räcker inte till för husbygge för tillfället, men jag hoppas starkt på lite framsteg i jul. Trappa och räcke är klart och S har målat lite mer, jag har fixat ett väggfast skrivbord i min "arbetslya" annars nada. Försökte få hit en rörmockare och koppla ihop tappvattnet och vattenrenare, men han försvann av okänd anledning innan han ens börjat. Life goes on...

/O

RSS 2.0