En vit advent

Här ser ni en vägg och en stol. På den stolen ska jag snart kliva upp och snygga till denna vägg, och resten av väggen i hela övre hallen.


Före

Tänkte tapetsera övre hallen. Det skulle ju inte vara så svårt tänkte jag. Nåt ska man väl klara av själv. Jo, nu när man övat på 5 meter långa våder så borde ju 2,5 meter inte vara någon match.

Det var det inte heller! Fast jo, lite krångligt var det stundtals och helt nöjd blev jag inte för jag råkade överlappa på vissa ställen vilket är fel med denna typ av tapet. Dessutom missade jag helt mönsterpassningen på ett ställe, men det spelade mindre roll faktiskt, jag upptäckte det nämligen inte förrens nästa dag, så det var med andra ord ingen stor katastrof.


Efter

Det är en mycket neutral tapet med lite snirkligt mönster som egentligen lika gärna kunde ha varit en målad vägg. Men eftersom vi har tapet på höga väggen i vardagsrummet så ville vi fortsätta uppe på "balkongen" med tapet i samma ton.

Det kom också något emellan och drog uppmärksamheten till sig den här helgen. Det var något vitt och kallt.....


Snöskottning två dagar i rad!

/S

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR önskar vi alla läsare!
Under nästa år blir det inflyttning. Tjohooooo!

Kommentarer
Postat av: anna

Men gud så mycket snö!!! Då borde det väl bli en vit jul i år. Vad du är duktig Sara, som tapetserar och stär i. Det blir supersnyggt!



Kram,

Anna (och Kajsa som äter kvällsmat)

2009-12-22 @ 04:08:12
URL: http://annaweb.us/
Postat av: S

Tack! Jo det kan man nog lita på i år, den vita julen alltså./S

2009-12-22 @ 13:46:35
URL: http://jv12.webblogg.se/
Postat av: Marit

God Jul till hela familjen. Visst är det härligt med all snö! Nu ska vi se på Kalle A.

God Jul och Gott Nytt År önskar Marit, Per, Mårten och Anna

2009-12-24 @ 14:31:43
Postat av: Mormor

Ska jag vara barnvakt den 4 o 5:e? Hörde att K och I kommer så det kanske inte behövs?

2009-12-30 @ 22:40:08
Postat av: Sonja

Hej på er!

Oj så fint det ser ut! Nu är det nära men jag tror ändå inte att ni flyttar in förens den 23 oktober. Jag ser fram emot brakmiddagen! Ska även försöka komma på besök före dess.

Kram Sonja

2010-08-14 @ 11:29:50
Postat av: Magnus

Hej

Sonja frågade mig om vilket datum jag trodde att ni skulle flytta in och jag sa 23 oktober, Sonja bara gapade för hon hade röstat på exakt samma dag utan att jag visste det! Så för att sprida ut chansen att få komma på middag så röstar jag istället på 6 november. Lycka till med det som återstår.

Mvh Magnus

2010-08-14 @ 11:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0