Fyra nyanser av vitt

Skulle egentligen ha börjat jobba idag, men jag har en så underbar kollega, så när jag ringde och bad om 3 dar extra så sa hon ja, så nu börjar jag på torsdag. O och jag kämpar på i huset all tid vi har och idag har vi, mellan lämning och hämtning av lille V på dagisinskolning, passat på att höra oss för hos färghandlarna, och nästan bestämt vilken kulör vi ska ha på den vita färgen som vi ska måla i stora delar av huset.



Tänk att man kan ägna så mycket tankeverksamhet åt något så trivialt som nyansen på en vit färg!!!! Vi har nog bestämt oss för en som heter Tofu (Alcros benämning) som är snarlik den så oerhört populära Stockholmsvit som enligt Alcro heter Äggskal! När jag sitter här hemma och tittar i färgkartan kan jag kappt se skillnad på Grädde och Champinjon, men det finns en viss skillnad.... grädden är rinnande och har ingen hatt.
Mycket att hänga med i, oj oj oj. It's a jungle out there!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0