Inte bara teknikbabbel

För mig, S, som är ganska oinsatt i allt detta med högtalarbyggen och el etc. så kan jag känna att det blir lite väl mycket teknik här på bloggen. Kanske någon som vill höra nåt annat nån gång? Jag menar, det finns ju annat här i livet (=husbygget) än teknik. Tex gardiner och kakel och tapeter och kök...åh, det ska bli kul när vi kommer så långt. Tänk dig bara att få sitta vid symaskinen - som jag då inte kommer att behöva ställa undan efter varje söm, utan kan ha uppställd på ett stort bord i det gigantiska syrummet på 9 kvadrat - och sy kuddar och gardiner och likt Mia i Bygglov drunkna i ett hav av möjligheter (= tyg och trådar och några nålar). Härligt!

Det är så jag försöker tänka när tråkiga saker kommer på tal. Sneda murade väggar, betong som är dum, idiotiska fogskumflaskor som torkar efter en användning,  hål för utebelysning som hamnat på fel ställe i fasaden och stenhårda vattenledningar som inte vill böja sig som de ska! 


Vi bygger inte bara hus, vi bygger även.....Biff-Berta, var namnet. Hu, hemska snögumma!

Det kom visst lite snö, bäst att ta en snöskottningspaus, men oj va tung snön var......

Sen gav vi oss ut på isen också, för första gången för den lille krabaten på bilden.


För några veckor sedan hade vi lite barnfri tid tillsammans och den spenderades på mycket välkänt varuhus där vi bestämde oss för hur köket ska se ut. Kul kul! Detta för att kunna förbereda för elen på rätt ställen. Vi har dock inte valt ett visst kök än. Det som vi funderar mest över just nu är nog vilken typ av bänkskiva vi ska välja. Är nog ganska praktiska av oss. Vill inte ha ett kök som man måste oroa sig för att blöta ner. Då känns sten eller laminat bättre än träskiva. Träskivan kan man ju förvisso slipa och göra fin, men hur ofta måste man göra det då? Vi kommer nog att ha en infälld spishäll i skivan. Sten är ju så enormt dyrt så det kommer vi nog välja bort. Laminat känns ändå inte helt rätt, det är ju inte samma äkta känsla liksom. Tacksam för tips och idéer från er som läser!

/S

Kommentarer
Postat av: anna

Hejja Sara, mer kuddar åt läsarna!



Jag är personligen inte så förtjust i sten. Lite opraktiskt. Råkar man välta ett glas så är risken stor att det går sönder. Men laminat är som du säger, lite tråkigt också. Här finns något som heter Corian (kommer i alla färger och former. Det finns varianter som ser ut som sten t.ex) och är i något slags plastmaterial.

Sen finns det de som har betongskivor. Det är rätt snyggt! Fast det är väl somma nackdelar som sten kanske?

2009-03-12 @ 15:31:40
URL: http://annaweb.us
Postat av: S

Hej Anna,

Tack för kommentaren!

Ja du har rätt med stenskivan, det har jag inte ens tänkt på. Just idag känner jag nog mest för träskivan ändå. Men just idag måste vi inte välja.

/S

2009-03-16 @ 15:43:47
URL: http://jv12.webblogg.se/
Postat av: /Ola

Corian börjar bli ganska vanligt men jag vet inte riktigt om jag gillar det ändå. Lite plastigt på något vis. Betong är snyggt och man lär ju inte frestas att använda bänken som skärbräda som med en träskiva. Man hinner väl ändra sig hundra gånger innan något ska beställas...

2009-03-17 @ 21:41:31
URL: http://jv12.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0