5 hantverkare från 4 till 66 år

Nu har det gått ett bra tag sedan senaste inlägget. Vi jobbar på, så hårt så vi inte har tid med sånt här "datorjobb". Men nu gör jag ett ryck, innan jag kryper till kojs med febrig son. Sjuka barn är aldrig kul men oundvikligt.

Sedan sist har vi börjat montera räcket. Grannen A har hjälp till att svetsa och därför är den nya tapeten täckt som ni ser på bilden.



Ibland är det riktigt bra att ha en granne med svets.




Det är också trevligt om man har en svärfar med fil.


Som ni kan se växer räcket sakta men säkert fram. Jag är inte själv så involverad i detta arbete, men stolparna är måttbeställda och vi har beställt två till för vi insåg att det skulle behövas för att inte räcket på "balkongen" skulle bli för vekt. Anledningen till att det är bra med en svärfar med fil är att hålen i stolparna behöver vara sneda för att kunna trä i de snedgående stängerna.



Såhär nånting, nu kan man tänka sig hur det blir. Tjuuuuusigt värre!


Målningsjobb - perfekt för E och mig. Han gick före med kvistlack-pensel och jag gick efter och strök. Han hade en liten ramsa han babblade: "Oj kompis, jag har slut på färg kompis. Färdigt här, färdigt här!" Och så duttade han mer lack på penseln. Jag frågade vad han fått det ifrån och han svarade att det hade han faktiskt hittat på själv!




Golvlister prepareras av en mycket liten, men duktig, målare.


Jag har även debuterat som "dörrfodermonterare". Först en ganska skraj sådan. Den där sågen var jag inte riktigt kompis med än, jag var lite blyg kan man säga. Men det gick ju bra och nu har jag satt dörrfoder på flera öppningar och det är väl bara att fortsätta antar jag. Många dörrar finns det! Men appropå det, Dörrarna Gunnar 1 och Gunnar 2 skulle ju få många nya Gunnar-kollegor. Nu blev det inte riktigt så. Gunnars ägare (vi) svek de båda vännerna och kom istället en dag hem med ett gäng "Gräddö"! Men dessa var så lika Gunnar till utseendet att vi hoppas och tror att de ska komma väl överrens.




I min snyggaste outfit, med spikpistolen i högsta hugg.

/S

Kommentarer
Postat av: Rosi

Wow, vad snyggt det blir! Vad långt ni har kommit - det blir så himla snyggt!

2009-11-10 @ 08:49:26
Postat av: Jenny

Oj, oj, oj, vad ni har kommit långt och vad fint det blir. Jag är riktigt imponerad! Kram från svägerskan

2009-11-10 @ 22:16:03
Postat av: Marit

Tack för bloggadressen, vad skickligt av dig att komma ihåg det. Kul att se hur det går, och så här långt har det ju blivit jättefint. Räcket är supersnyggt! Kram Marit

2009-11-16 @ 22:11:24
Postat av: Hasse B

Instämmer med övriga skrivare.. Måste bara säga, nej skriva, att bilden på lille E med penseln är helt ljuvlig!

2009-11-18 @ 11:57:47
Postat av: S

Tack för snälla kommentarer. Då blir jag peppad och glad!/S

2009-11-18 @ 13:28:20
URL: http://jv12.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0