Räckesdesign

Har jobbat vidare med trappan, eller rättare sagt räcket. Jag kommer att bygga räcket på plats själv med vissa prefabricerade delar som jag ska låta tillverka. Jag hoppas att det går att få ihop det hela i slutänden. Det är många saker som måste stämma och jag har ägnat flera dagar åt att rita upp grejerna i SolidWorks, vilket varit ett ovärdeligt verktyg. I takt med att man caddar upp det så liksom bygger man räcket i teorin och många fallgropar kan undvikas.

Denna bild som jag hittat har agerat inspirationskälla både för trappa och räcke. Tanken är att ha liggande stänger och stolpar i svartmålat stål och överliggare i ek, precis som på bilden nedan. Även trappans steg kommer att förses med tjock, stavlimmad ek på detta sätt.
 



 

/O

Kommentarer
Postat av: Hasse B

Skitsnyggt!!!

Jag har ju svarta räcken hemma och gillar dem, fast en ledstång i trä hade ju varit extra fint och lite mjukare. Älskar den där kombinationen av järn och trä, även ljus björk, men här ska det ju hänga ihop med trappstegen (ha, det ordet kan tolkas på två sätt..) Mina "spjälor" är ju vertikala, vilket förstärker "höghusformen" i trapphuset hos mig. Som på bilden är ju fint och hos er blir det nog kanon.

Ja, sån't här är spännande.!

2009-10-15 @ 16:57:15
Postat av: S

Du är så proffsig, darling!/S

2009-10-16 @ 12:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0