Picknick i vardagsrummet

Söndagen då Grabbarna bus huserade hos mormor kunde vi ägna åt tapetsering av den 5 meter höga väggen i vardagsrummet. Vi tyckte det var lika bra att ta det svåraste först! Nej, egentligen är anledningen att vi vill få klart så mycket som möjligt som kräver ställningen i vardagsrummet. Är nämligen ganska trötta på den och skulle önska att den kunde monteras ner å det snaraste.

Vi letade ju en del, men jag tror nog att vårt val kommer att kännas bra. Tack och lov för QuickUp-tapeter. Hur hade man gjort för att hantera en 5 meter lång tapetvåd, tung och blöt av lim, och hur hade man fått dit limmet? Nu behövde vi bara rolla upp limmet på väggen och sen trycka dit tapeten. Mönsterpassningen, den långa väggen och den där fönsterbrädan var de enda bekymren. 

Det blir en lite lyxig romantisk vägg med silverskiftningar. Det känns lite sådär att visa en tapet på en bild. Den gör sig inte riktigt på foto, måste upplevas från alla håll och vinklar, för liksom vår fasadfärg så är upplevelsen lite olika från olika håll. Spännande!


Hit hade jag aldrig nått utan ställningen.



Tapet från Durotapeter, Kollektion Essens, mönstret Picknick. Man från Sverige, Värmland.

Jag är helnöjd, med både tapet och man.
/S


Kommentarer
Postat av: Hasse B

Vad gullig du är på bilden! Och tapeten - tjusig!!!!

Men jag är inte förvånad, har alltid tyckt att du har bra smak S., (dvs samma som jag :-). Bra att du är nöjd med mannen. Lika snygg som tapeten?? Fast det silvriga har han inte hunnit få än... (men en annan...)

Kul att ni inte bara kör med vitmålat! Och inte långrandigt med tanke på höjden...

Nu MÅSTE det vara roligare än nånsin tidigare!?

Farbrorn

2009-10-22 @ 11:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0