Golvad

Sådär ja, nu var det "golvat" i inre förrådet och det s.k. teknikrummet. O har gjort allt jobb och sedan har jag svabbat och fotograferat.  Det brukar vara städning som är min grej. Nej skämt å sido, O har gjort det mycket snyggt tycker jag och det var en fröjd att "bona" golvet för första gången.

Som ni ser är det olika färg på klinkret. Vi valde, efter vissa beräkningar av vad som fanns kvar i "hemmalagret", att lägga ett annat i teknikrummet. Det vi köpte en gång för länge sedan skulle räcka till alla klinkerytor i nedervåningen. Sen kom golvläggarna i tvättstugan och förbrukningen blev nog något högre än man önskat. Inte kunde vi heller kompletteringsköpa för det valda klinkret fanns inte längre. Nu blev det dock helt OK ändå, tycker jag.

Detta blir ett kort inlägg men så här ser det ut ikväll.



/S

Kommentarer
Postat av: Rosi

Men, vad snyggt det blir! Tänk att ni har kommit så långt. Det börjar dra ihop sig till inflyttning, så smått!

2009-09-15 @ 09:00:09
Postat av: S

Ja, det kan du ge dig på. Du lär märka när det inträffar./S

2009-09-15 @ 22:44:59
URL: http://jv12.webblogg.se/
Postat av: Hasse

ÅÅhh så tjusigt!!! Förstår verkligen den där fröjden. En annan nivå helt enkelt. En färdig yta som ni ska glida runt på! Bra med stora plattor - mer jämn yta och mindre skarvar.

Heter alla dörrar Gunnar, även brorsorna?

Snygga hur som helst.

2009-09-17 @ 14:51:19
Postat av: Kvalitetsansvarig

Jag börjar fila på slutintyget! /KA

2009-09-17 @ 19:34:46
Postat av: O

Hej Hasse, just den modellen heter "Gunnar" (Kilsgaard).

2009-09-17 @ 22:06:14
Postat av: Hasse

Hej Sara

Det gör jag med... Lite rundare modell bara :-)

Snygg! (Dörren alltså..)

2009-09-21 @ 18:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0