Badrum badrum

Hej,
Jaha, det där med tävlingen känns ju lite som en flopp! Här går vi och ändrar förutsättningarna så att alla ni deltagare plötsligt blir helt förvirrade. Först hade vi ju tänkt flytta in så snart köket och ett badrum var klart. Nu har vi tänkt om, vi vill inte flytta in innan dammiga jobb är avklarade. Det vill säga, vi behöver bli klara med spackling, slipning, och grundmålning av tak och fönstersmygar, foder och lister. Vi vill också blir klara med väggar så långt att de är minst slipade, eventuellt grundmålade om vi inte har tänkt tapetsera. Vi tänker att allt som kan damma ska vara färdigt och är det så att något ändå ska damma, tex att såga till en parkettbit, då får sågen snällt flytta utomhus.

Tävlingen gäller alltså fortfarande, fortsätta gissa ni bara. Vinnaren (om hon/han är känd av oss) kommer garanterat att få sitt pris, en brakmiddag i nya huset! Närmast inflyttningsdatum vinner. Tävla genom att kommentera!

Sen en annan sak. Tips och ideér om badrumsinredning /planering mottages tacksamt. Nu har vi börjat tänka på hur stora badrummet ska se ut och man sitter här helt matt och undrar var man ska börja. O har förvisso gjort en fin skiss över hur man kan möblera med förvaring och sittplats och speglar etc. Någon som har gjort något ni ångrar eller blev extra nöjda med? Tacksam för inspiration även om färg, kakel och belysning.

Tack för mig. Tyvärr blev det inga bilder denna gång.
/S

Kommentarer
Postat av: Rosi

Ni är varmt välkomna hem till mig för badrumsidéer! För jag är nu lycklig användare av ett "sproilans" nytt badrum :)). Premiärdusch i går kväll!!!

Jag lämnar härmed in mitt nya bidrag till tävlingen: jag tror att ni kommer att fira Saras födelsedag dvs 5e augusti i nya fina huset! Kramelikram Rosi

2010-06-10 @ 08:55:18
Postat av: Catarina P

Hej på er!



Jag tror att ni flyttar in lördag 18/9.



Ta´t lugnt...:-)

2010-06-22 @ 15:11:40
Postat av: Heléne Campatelli

Okey , jag ska också gissa , ser fram emot en trevlig middag hos er.

Jag tror att ni flyttar in den 28 augusti 2010.

Ett tipps jag gärna delar med mig angående badrum är att var inte snål med dusch-utrymmet. Vi tog standard 90x90 alldeles för litet !!!.

Lycka till nu, och hoppas jag har fel för jag antar att ni gärna flyttar tidigare.

/Helene C

2010-07-05 @ 16:01:39
Postat av: Jeanethe

Hej ni lyckliga som nästan är klara nu...(tror ni flyttar in helgen 8-9 okt) önskar en okänd inramlande-snart-vill-jag-också-bygga-badrums-intressent! Och gå på brakmiddag;-)!

2010-10-09 @ 15:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0