Tävla med amatörbyggarna!

Hej på er!

Nu väntar vi med spänning på köket som ska anlända. Hur ska det förresten gå med arton ton snö utanför huset?.....hmmm, vi får nog skotta ÄNNU mer. 
Såhär ser det ut i det blivande köket just nu.


Den fina väggen i köket, är helnöjda med den. Den ger en ombonad känsla, trots en total brist på allt annat myspys i detta rum...so far.


Lite fler foton nedan. Klicka på bilderna om ni vill se intressanta bilder på skräp och tomma väggar.
Det kommer dock att finnas ett betydligt roligare motiv från denna kameravy inom kort.



Skräp som ligger och skräpar i köket. Jag tycker att säckarna bara ska ta och flytta till tippen, av sig själva liksom! 



Här kan ni själva tänka er, kyl, frys och en bänk med under- och överskåp bredvid dörren.


Annat som har hänt:
O har satt in en dörr i trappan. Här ska hängas ytterkläder som man vill få undan är det tänkt.


Tyvärr var karmskruven för lång, fattar inte att ingen kunde ha talat om det för oss. Så nu måste väggen /hörnet i trappan göras om. :-(



Parkett klar på övervåningens lilla gång, det vi kallar "övre hall".

Det var här jag tapetserade i ett tidigare inlägg. Nu börjar det ju se riktigt färdigt ut..... men bara lugn, det är en synvilla!
I övrigt funderar vi mycket på hur vår lilla toalett / dusch på nedervåningen ska se ut. Det är den och köket som ska bli klara för att det ska gå att bosätta sig i huset....anser vi.

Men spänningen är olidlig, när ska vi få flytta in?
Utlyser härmed en TÄVLING. Alla ni som känner oss och som gissar på ett inflyttningsdatum är med och tävlar om en riktig brakmiddag, tillagad i vårt nya kök, serverad på lämplig plats i vår nya boning. OBS, resan hit ingår ej i vinsten.
Gissa på ett datum genom att lämna en kommentar! Den som gissar närmast, före eller efter inflyttningsdatum vinner!
Vi kommer inte att låta oss påverkas av era gissningar, utan vårt mål är inflyttning så fort som möjligt, men allt kan hända. Blir det före midsommar, eller kanske tom till påsk, eller till 1 maj, eller kanske inte förrens i höst? Vem vet?

/S

Kommentarer
Postat av: Ozze

Lite för mycket vit för min smak, blir lätt sjukhuskänsla över det hela då. Tror ni bör använda mer svart. Prova o tapetsera ett par rum svarta istället så ska ni se att det blir trevligare.

2010-03-02 @ 20:36:55
Postat av: S

Hej Ozze! Tack för kommentaren men vi håller en neutral ljus ton i huset och färgen kommer av möbler och textilier, var så säker! Svart tapet? Nja...Fondvägg kanske. Förresten, vi har faktiskt redan en röd vägg, men den finns inte på bloggen.

2010-03-02 @ 20:46:54
URL: http://jv12.webblogg.se/
Postat av: Ida

Jag gissar att ni firar Olas födelsdag med att flytta in i huset ! Vilken dag det skulle bli. 1 :a maj blir därmed min gissning. I

2010-03-02 @ 21:23:44
Postat av: anna

Ja nu blir det spännande att se sluttampen! Jag har verkligen noll koll på vad som skulle kunna vara en rimig gissning här... så jag säger väl 22 maj då (Moas födelsedag). Då borde det ju vara snöfritt iaf.

2010-03-02 @ 22:01:14
URL: http://annaweb.us
Postat av: Rosi

Åååh, vad fint det blir!

Jag gissar på att ni flyttar in i huset första helgen i juni - i år alltså! Ni kommer att fira självaste nationaldagen i nya huset!!

2010-03-03 @ 15:27:29
Postat av: Jenny

Vad fint det ser ut!

Jag tror på mitten av maj, ni kommer säkert ha flyttat in till Kristihimmelsfärds helgen, så jag säger 14 maj! (då fyller även Jocke 40:-))

2010-03-03 @ 22:28:38
Postat av: Marit

Vi hoppas att ni kan flytta in i mitten på april, dvs runt den 18 april i år. Om ni inte ska på UUS den 16:e, :-)

M o P

2010-03-07 @ 19:08:32
Postat av: Jenny R

Hej på er!



Jag gissar att ni flyttar in till Pingst, dvs den 22 maj 2010.



Lycka till med er fina fina hus!!



//Jenny

2010-03-09 @ 10:03:14
Postat av: Johanna Holmqvist

Hej!



Lördag den tredje april, Påskafton tror jag. Satsa hårt! Slösa inte tid på att skotta, det rinner ner för backen till diket ändå.



Kram

Johanna

2010-03-09 @ 10:58:08
Postat av: Hasse B

Ok jag får väl lämna mitt bidrag också. Skulle vilja säga 14:e maj men det är ju upptaget så då gissar jag: Ni börjar då men 15 maj är det mer klart och ni äter middag där ock så! Beror ju liksom på definitionen: På lördagen är ni inflyttade. Bara att börja visualisera detta!!!

Hur som helst blir det TJUSIGT! Å vilken känsla det blir!

2010-03-09 @ 12:08:35
Postat av: Anne-Lee Holm

Hmm ja jag var ju optimistisk och trodde att ni skulle flytta in strax efter nyår så jag antar att jag inte känner er tillräckligt bra......;-) men Min gissning för denna lilla tävling är::::: att ni kan fira Valborg i nya huset dvs. 29/4-2010

2010-03-10 @ 15:20:52
Postat av: Mormor

Söndag 25 april hoppas jag

2010-03-10 @ 16:05:55
Postat av: Kvalitetsansvarige

1 juni går mitt KA-certifikat ut så då måste ni vara klara! Jag gissar på att ni klarar det!

2010-03-10 @ 21:11:15
Postat av: Ulrika

Hej! Vad kul att se att det närmar sig. Ni har verkligen slitit, och med två små barn dessutom!! Jag gissar på att ni får flytta in 13 juni.

Kram! Ulrika

2010-03-13 @ 16:36:24
Postat av: Stefan

Halloj...



Hmm detta var svårt.. beror så mycket på Olas ork..



Kök och badrum 2veckor slit med kök och 2veckor med badrum..

heltid (noga ska det vara om Sara & Ola får bestämma ;-) )



Sen umgås med familj.. lite sjukdomar,VAB .. sen jobbar ni bara med detta på "fritid"...



15juni- 1juli så säg dagen innan midsommar..



Lycka till och passa på att njuta av det ni gjort klart.



/Stefan

2010-03-24 @ 13:44:30
Postat av: Johanna

Hej!



Trodde det skulle finnas nya bilder på bloggen men jag förstår att ni inte hinner med den när ni skall flytta in i huset på lördag! För det ska ni väl? Annars är ju jag ute ur tävlingen. Jag kan komma och skruva ihop några köksskåp om ni vill!

Kram

Johanna

2010-03-31 @ 07:41:32
Postat av: S

Hej Johanna, Nu är du rooolig. Det skulle vara underbart om du vann men det ser rätt risigt ut för din del. Tack för positiv peppning. Om det vore så enkelt att det bara var några köksskåp kvar.../S

2010-03-31 @ 13:08:15
URL: http://jv12.webblogg.se/
Postat av: Marie

Tycker att lilla huset verkligen signalerar "flytta nu för tusan!" när tak börjar falla in osv. Ja, jag är så sent ute i tävlingen så jag har hunnit läsa senaste inlägget...får väl satsa på eventuellt tröstpris med fika utan dopp... :( men eftersom jag så gärna vill se det hembyggda husunderverket gissar jag vilt på inflytt den 21 maj. Under förutsättning att Sara regelbundet kommer och får massage under april och maj månad...annars är det definitivt kört före midsommar tror Marie/personlig massör

2010-04-07 @ 09:31:54
Postat av: Kicki W

Med det jag sett och läst mig till så tror jag att ni kommer att flytta in Kristi Himmelsfärdshelgen. Och det kommer att ta hela helgen. Så mellan den 12 och 16 maj kommer ni att hålla på med det. LYCKA TILL!! Kramar

2010-04-22 @ 11:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0