Riva förrådet

Då var det dags att börja tänka på nästa husbygge. Vi ger oss inte i första taget. Vårt lilla skruttiga förråd ska bli nytt och därför ska det gamla bort. Men var förvarar vi allt innehåll under tiden? Jo, i ett tält. Det blev den enklaste lösningen och vi har nu i alla fall tak över trädgårdsmöbler, grillen, blomkrukor etc från min "fd blombod", för att inte tala om så viktiga saker som traktorn och släpet. Ja, barnmodellen alltså.

På nio kvadrat ska det nog få plats ett och annat.

Kul för killar att gå loss med slägga och kofot, men vilket liv det blev. Dämpa er tack, fick vi upprepa flera gånger. Det skreks i högan sky när verktygen svingades, och jag tyckte nog det var lite otäkt. Men de tröttnade ganska fort.
Det är inte varje dag som en vuxen säger "varsågod att slå en slägga i väggen".

När "pappa" tog över hände det dock lite mer än några hål i väggen. Tur att getingarna inte hade flyttat in ännu. Isolering är dock inte det roligaste materialet att jobba med om jag får säga min mening, men O sa att det var riktigt kul att riva.
Så här glad kan man bli av isoleringsull som yr i luften.

Fortsättning följer naturligtvis här också, men fråga mig inte när.

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0